BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, September 25, 2009

What a long journey during Hari Raya

bismillahhirrahmanirrahim, 
(menghindarkan diri daripada syaitan yang akan menggodaku ketika sedang menulis blog ini)


          SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN




journey starts ; 19 September 2009

it was night, my family and i begin our journey at 9.00 p.m. Papa kate balek Ipoh dulu kemudian baru bertolak ke Kelantan.yang laen pada kali ini ialah kteorg bawa dua buah keta sekali balek. keluarga besar and rmai. bawak byk barang,
my kakak and my daddy la drive. gilir2 tukar kereta la. maklumlah. nk berjalan jaohh.malam tuh, mcm biase jea. balek Ipoh biase lah, 3 jam jea da smpai. dalam kul 11 lebeh kteorg da smpai.
Kiteorg menginap kat rumah Along (kakak kepada emakku, anaknya merangkap sepupuku.haha). Aku tido dengan lenanya mlm tuh. pehtu aku bangon lah,
cehh. tak pagi lagy. baru tngah pagi. tido balek. pehtu bangon lagy. haaa.. baru dah siang. hehe


Pagi Raya. waaa. tak syahdu la pagi raya tahon nehh. entah kenape. pehtu tade pon salam and cium tgn my parents.
sessi meminta maaf juge telah dimansuhkan pada hari ituu. huuu.plus, ta dapat solat hari raya :(  (padahal aku heppy.haha)


okayh, dalam pukul 8.30 kteorg pon berangkat menuju ke destinasi seterusnya.(menuju ke destinasi yeah yeahh -lagu by siti nurhaliza. haha)
papa membuat keputusan utk melalui jalan pintas tapi memudaratkan aku! waaa. balek ikot jalan cameron highlands. bengkang bengkok pnye jalan. lgpon mmg na pegy ziarah opah saudaraku di sane. opah Zainab (look alike my late grandmother-OPAH, sebab opah zainab ialah kakak arwan OPAH)

dalam keta unser, kakak aku yg drive. isi keretanya ialah mama, aku, angah, alyaa, abdullah. aku dan alyaa dalam perjalanan tuh
da mcm pompuan mengandong kali pertama jea. nak termuntah isi perot tp tak keluar, pening2 lalat. HAHA.lame ohh jalan bengkang-bengkok ituu. ade lah selama dua jam perjalanan kowt.
but perjalanan ke sana mmg sgt best la. bukak tingkap jea. bapak sejok! suke oh! kt tmpat tinggi en. awan pon ade. so lalu dekat awan tuhh. sgt best!

di'short'kan cerita, smpai kelantan kul 11.30. kiteorg tdor kt umah ayah ngah kt pengkalan chepa.
one fact: aku berdarah manis, jadi byk la nyamuk2 meng'love bite' aku. HAHA XD
sepanjang di kelantan. aku beraya diruma Mak Da, umah mentua Abe, umah Su Yah.
raya sakan beb!

weh, korang tau. aku smpai jea umah Mak Da first time tuh. Mak Aihhh, baby bersepah2. haha
subur mubur tol sedara mara aku
nehh.

my favourite anak saudaraku ialah Muhammad Naufal. anak Kak Farah (sepupu).
Subhanallah, comel dia tak terkata, nakal dia tak terkira, kalau aku dukung dia, kaki dia mmg tak leh dok diam.
mmg ganas. tp tak penah menanges. tu paling aku suka oh! sayang Naufal cgt2. makcik harap Naufal takan membesar.
biar besar tu saje. makcik leh dukung Naufal. HAHA XD

hari raya ke tiga lagy syok, pergi umah mentua Abe kat Bachok. Bachok dekat ngan pantai.
ape lagi, teruja betol la aku nak pegi. eh eh, kat sane, aku rapat tol ngan SHAHRIL FITRI (anak ayah ngah) budak berumor 6 tahon yang petah bercakap,
aku pulak kena ghoyak kelate lahh. besh gakk, :)
haaa, ruma depan pantai tuh, nak menyampai ke sana lame ohh. dalam perjalanan kt sane plak, ALLAH menimpakan sedikit ujian kecil,
kereta akak nak abeh minyak, da lah hujan agak lebat kt luar. haiyaa, kecut perot aku. dalam hati pikir, ' aku tanak tolak keta dalam ujan neh'
tp alhamdulillah, ALLAH turunkan pelangi dan hujan pun berhenti dan jumpe la MINI STATION MINYAK berdekatan.

smpai je kt rumah tuh, bukan nk gi salam2 org rumah, tapi kami semua pergi menuju ke pantai utk bermandi manda.
sagt2 teruja. aku berlari2 di persisiran pantai. sgt indah. budak2 tuh plak lgy la bertabur teruja sgt. HAHA
aku mandi separuh jea. tak mandi sume. da balek dari pntai tuh plak agak senja laa (pantai depan rumah jea) seratus langkah da smpai.
mase tuh waktu maghrib. baby kt situ rmai la. ade dlm 4 org. mak bapak diorg neh mengutuskan kteorg supaya menjaga anak2 mereka,
sementara mereka pergi solat. aku jage Naufal, angah jage Najmi, kwan angah (kak Najla) jage ade seorg budak yg x dikenali identitinya.
gilir2 la. Najmi pling susah nk jage. suka sgt mnanges, tp sng je nk bg dia behenti nanges, tgkap gmba dia, dia snyap la, budak neh suka bergmbar.
hahaha. lawak ohhh! XD

oke2, dah penat neh menulis. kiteorg balek KL pada malan raye ke 4.
conclusion : Raya taon neh sgt super duper best!

one fact ; malas nk letak gmba byk2

0 comments: