BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 7, 2009

mase muda-muda dulu,


haha, ade gak gmba aku mase kecik2 dulu :) sorry la, terpaksa crop. sbb mama tak pkai tudung. same en baju anak dan mama? sayang mama XD

 


aku rase tabiat gigit jari neh tabiat lame, skrg da tak da :)

tetibe je hati ini teringat mase zaman kecik2, ade jea gmba laen. tp malas ah nk show off. HAHA. ni bru show off sket jea . ngeh3

mama ade la cite, mase kecik2 mmg aku da gemok. mmg sejak azali dan dlm perot mama. hehehe. comel ape? :)

mase kecik2 dulu, aku suka minum air oren. smpai la skrg. mmg xleh hdop klu tak mnum air oren. tamau air laen daah. 
nakal? tak KOTT. aku neh mase kecik2 baek. mase da besar neh baru nakal sket. :))

kita akan ingat kenangan mase kecik kite mase umo 5 tahon, so. ape yg aku ingat ade lah skit2.
time umo kurang dr 5 tahon mama pn ade la cerita jgak. tp memalukan jea. tak pyah la aku cerita. BIARLAH rahsia yaww :P

kenangan-kenangan yang aku ingat :

umo 5 tahon - 6 tahon : sekola kat tadika al-hidayah, selayang indah. mase sekola tadika, rekod akademik aku mmg cemerlang lahh. HAHA. asyik dpt top 3 jea. (mase tadika je la knn) mase kat tadika tuh ade gelongsor bewarna hijau. aku suka main kat situ, tp lepas maen2 tuh, mst kain aku koyak. berlobang2 lah jgak. tak pham aku. pahal hah? HEHE. balek uma kena marah la gak ngan mama. :( wuuu. gelongsor hijauu.
waktu nih jgak, aku dah ade kawan baik dan kawan rapat iaitu NABILA. rumah dekat, so selalu main same2. tp sekola tadika lain2 lahh. 
tp en, mase da 6 tahon, aku tukar sekola kt sekola agama sebelah uma aku neh, sbbnye ade minah sengal neh suka sgt kaco aku. pehal ntah. bengong tol. so aku skola skejap je kt tadika al-hidayah.



5 tahun : 5B
6 tahun : 6A


darjah satu - darjah tiga : melangkah ke alam sekolah rendah kebangsaan Bandar Baru Selayang. darjah satu aku kelas 1 CEKAP. same ngan NABILA. jadi ade lah kawan. tp dduk jauh2. sedih jgak. mase darjah satu yang aku ingat guru kelas kteorg name PN NORHAYATI.
garang gak ohh, dia ade anak kembar. dia slalu ah bwak ank dia. yang sekor tuh grang nk mampos, yg lg sorang baek. huhu, then, penah satu hari tuhh kteorg kena cubit kt perot. mase time PJK. tak ingat sbb ape. nak terkencing lah jgak time tuh kena cubit. naseb baek takde tggal kesan parut. HAHA.mase darjah satu ah jgak aku aktif main kejar2 ngan budak2 lelaki. haha. tak malu lgsg. da la mase tuh da gemok! HAHA. bayangkan...... hehe

darjah dua tak banyak yang aku ingat. aku kelas 2 IKHLAS..ntah, tak best kot kelas tuh,

jadi tak ingat ahh. hehe


darjah 3 CEKAP, aku jadi penolong ketua kelas, AQIL jadi ketua kelas. PN ASMAH ABDULLAH ialah cikgu kelas. ade bnda memalukan terjadi mase time nehh, haha. malu gila KOTT.
satu hari tuh, Pn ASMAH mengamok la gak en ngan sume org, time tuh nk balek da. then, aku la bg arahan. ckp "BANGUN SEMUA, TERIMA KASIH PN ASMAH"
tp cikgu suruh ckp balek semula tau. sblm tuh, cikgu membebel2 la dulu. bg nasihat la , itu dan ini.. sume org da balek tau. tiba2 cikgu panggil, "AFIFAH". aku ingat cikgu suruh aku kuar dulu , aku pn x sabar nk balek. haha. sbnrnye cikgu suh bg arahan, terima kasih. HAHAHA
malu gila KOT. tp satu kelas x gelak coz mse tuh suasanam agak tegang. hehe




darjah 4 - darjah 6 : darjah 4 RAJIN, uhh, akhirnya dapat gak kelas RAJIN. hehe. dulu rajin ah, sekarang malas tahap GABAN. hehe
darjah 4, aku naek pangkat sket. hehe. jadi ketua kelas, pehtu, PN HAMIDAH iaitu selaku guru kelas selalu mintak tolong aku tulis name murid2 dalam buku rekod murid. sbb tulisan aku cantek. HAHA. selain aku, Farihah pn selalu tulis. ngeh3.

darjah 5 pulak, 5 IKHLAS. tapi aku tak sekola time neh. setahun kot tak sekolah sebab aku sakit weyhh, menghidap saket TIBI TULANG. :( wuuu, ujian drpd ALLAH, kronik la gak. masok ICU. malas la nk cite kenangan2 sedih neh. heee. 

darjah 6, paling happening. mase nih aku da smbuh, ALHAMDULILLAH,
kelas 6 BERSIH plak, kali ni da xde jwatan. haha. aku same kelas ngan NABILA kembali. semenjak sekian lame berpisah. hoho. aku rase kelas kteorg nih bising oh, nakal kot budak2 nye. spt cikgu SHAFRI plak tuh. best giler! sayang cikgu! :) heee.
dsebabkan sgt nakal dan bising. cikgu ubah tempat. duduk bertigaw, dan ade gak duk berdua2. aku plak kena dduk sebelah ZAHDAN ZIKRI, seblah ZAHDAN, NABILA. best gler!
zahdan nih mmg lawak ah, dia merangkap adik angkat aku. walaupn sebaya. tp aku lahir awal lah. hehe :) ni plg best laaa :) 



 muka garang ye kak? HAHA

 

kecik2 da pkai tudung, eh, mama lupe nk pkaikan purdah sekali. hehe

 
huu, sekian. wassalam~


0 comments: